Цьогоріч на Львівщині полатають 600 км доріг

Чому область лідирує у ремонті доріг в Україні, розповів голова Львівської ОДА Олег Синютка.

Ремонт автодороги СхідницяПісочна.
Ремонт автодороги СхідницяПісочна.

Львівщину визнано найкращою областю в Україні, яка активно ремонтує дороги. В інших регіонах ситуація не надто втішна. Деякі області навіть тендери на ремонт ще не оголосили… Голова Львівської ОДА Олег Синютка (на фото), який особисто контролює та інспектує ремонтну кампанію, розповів “ВЗ”, що цього року у Львівській області відновлять 600 км доріг. Торік відремонтували 500 кілометрів. Зараз тривають роботи на 248 об’єктах. Серед них є дороги протяжністю понад 60 км. Автошляхи латають 16 підрядників, левова частка яких – українські.

З іноземних – підрядні організації з Туреччини, Польщі, Чехії, Азербайджану тощо.

— Горді тим, що сьогодні маємо змогу виконувати в Україні найбільші обсяги ремонту доріг, – зазначив Олег Михайлович. – Хочемо цього року завершити усі радіальні дороги від Львова. Повним ходом ремонтують трасу, яка веде через Золочів на Тернопіль, трасу через Самбір на Закарпаття. Ремонтують трасу Бориня-Мохнате. Цьогоріч витратимо на ремонтну кампанію понад два мільярди гривень.

— Чи на ремонтну кампанію треба більше коштів?

— Так, потреба в коштах є значно вищою. Найбільше коштів на ремонт доріг надходить від перевиконання митних платежів – цьогоріч отримаємо понад мільярд гривень. Це означає, що виправдав себе експеримент, який націлений на подолання корупції на митниці. Нещодавно уряд додатково надав 510 мільйонів гривень на ремонт траси Львів-Тернопіль. З обласного бюджету – 300 мільйонів гривень.

— Яка ситуація з ремонтом трас, які ведуть до польського кордону?

— Польський уряд надав на розвиток прикордонної інфраструктури, зокрема, ремонту шляхів, які ведуть до кордону, 100 мільйонів євро. Служба автомобільних доріг Львівської області завершила тендер на ремонт, брали участь і польські компанії. Під час тендеру суму зменшено на 10%. Будемо переконувати компанію починати роботи ще цього року: земляні роботи потрібно провести в осінній період.

— На одному з брифінгів ви зазначали, що підрядники будуть змушені виправити брак на власні гроші. Чи виконано це?

— Моя принципова вимога до підрядників – якість робіт. Тобто відремонтувати так, аби наступні 6−10 років до ремонту цих доріг вже не поверталися. Викрили брак ремонту дороги, яка веде від Бродів до Тернопільщини. Компанія за свої гроші виправила недоліки. Найбільша загроза для наших доріг – важковаговий транспорт. Нещодавно заїхала машина вагою понад сто тонн… Жодна дорога не зможе експлуатуватися в умовах таких навантажень.

Фото прес-служби ЛОДА та з архіву «ВЗ»