Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Швидше дорожню «зебру» посадять, ніж VIP-кортеж оштрафують!

Для «обраних» Конституція не писана, то що вже про правила дорожнього руху казати?

Коли у травні минулого року патрульні оштрафували міністра енергетики Ігоря Насалика за порушення правил паркування (після «лікнепу» та протоколу від копів урядовець переставив автівку і пішов до Верховної Ради пішки), принципових поліцейських особисто президент похвалив. Так тримати, мовляв: порушники мають бути покарані, незалежно від того міністр це чи водій з народу. Здавалося б, після такої реклами «рівніших» перед законом на дорогах у рази поменшає. Кому ж захочеться, щоб його на всю країну Ґарант власною персоною ганьбив?! Та дива не сталося. Оштрафовані «віпи» - радше виняток з правила. Кортежі недоторканних і далі колесять дорогами без правил. Іноді — просто під носом у патрульних, які вдають, що «нічого такого» не бачили.

За останні два місяці «героями» поліцейських хронік стали троє народних депутатів. Вкотре попався на гарячому злісний нелюбитель правил дорожнього руху, позафракційний Володимир Парасюк, який то впритул червоного сигналу світлофора чи знаків не помічає, то дозволяє собі сідати за кермо без прав. Цього разу нардеп за кермом «бехи» проштрафився у Тернополі, здійснивши заборонений поворот і порушивши вимогу знаку «В'їзд заборонено». Попередженням Парасюк не відбувся (за що треба віддати належне тернопільським поліцейським): довелося сплатити 255 гривень штрафу.

Через нардепа з «БПП» Олега Барну у столиці трамвай з рейок зійшов. На щастя, у ДТП обійшлося без жертв. На диво, депутат (через травми деякий час йому довелося провести у лікарні) відмазуватися не став. Визнав, що винен. Але офіційної інформації про те, який розвиток мало порушене після ДТП кримінальне провадження, наразі немає.

Колезі Олега Барни по фракції Павлові Різаненку поїздка «під градусом» коштувала не лише штрафу (10 тисяч 200 гривень), а й прав — на рік. «Тепер прошу дружину подарувати мені на день народження велосипед», — написав нардеп у своє­му Facebook. І додав: «Радує, що нарешті поліцейські та суди не розділяють порушників на «звичайних» громадян та «привілейованих осіб». Це для тих, хто вважає, що в країні нічого не змінилося. Невідворотність покарання — у дії».

Тільки масштаби «нерозділяння» нардеп явно перебільшив. Журналісти проекту «Схеми» зібрали стільки задокументованих фактів щодо свавілля на дорогах «недоторканних», що на півгодинний сюжет вистачило. І це тільки «подвиги» за літні місяці. Якби ж зібрати «віпівські» порушення за півроку, тека була б — ого!

Під приціл журналістських камер потрапили кортежі генпрокурора Юрія Луценка, головного «вилоносця» Олега Ляшка, екс-глави президентської Адміністрації Бориса Ложкіна, «відродженця» Віталія Хомутинніка і «фронтовика» Андрія Іванчука, олігарха Рината Ахметова. «Відзначилися» також нардепи від «НФ» Ігор Котвіцький та Євген Дейдей, скандальний голова Окружного адміністративного суду Києва Павло Вовк.

Паркування у неналежному місці — найменше, чим грішать «недоторканні» і їхні водії. Біля Верховної Ради VIP-автівки ставлять, як і де хочуть. Поліцейські ж фіксувати порушення не поспішають. А коли бачать камери, на ходу відмазки вигадують. То, мовляв, водія-порушника не дочекалися, то припаркована з очевидними порушеннями автівка, бачите, нікому не заважає (хоча по тротуару повз неї не пройти — лише протиснутися можна). Коли кортеж нардепа Котвіцького нахабно перетнув подвійну суцільну смугу неподалік патрульного авто, поліцейські сліпоту «увімкнули». Порушення, кажуть, не бачили. Ну хто ж Котвіцького чіпатиме — він же людина самого міністра внутрішніх справ Авакова! Для нього ні ПДР не писані, ні штрафи за їх порушення. Народний обранець такий зайнятий, що навіть не помічає, як його возять, — за правилами чи ні. «Для мене, як і для багатьох політиків, час у дорозі — це можливість попрацювати з документами, розпланувати день, зробити телефонні дзвінки. В автомобілі я — виключно пасажир, і не відстежую, що відбувається навколо. Питання, чи складалися протоколи на авто, краще поставити Національній поліції. Особисто я нічого не отримував», — написав Котвіцький у своєму Facebook. А якби, порушуючи правила, депутатський «мерс» зі супроводом на людину наїхав, «виключно пасажир» теж би цього не помітив?

За власними ПДР колесить столичними дорогами і генпрокурорський кортеж. То автівки через суцільну смугу обганяє, то по зустрічній затори минає. Генпрокурор, бачите, — людина зайнята, йому ніколи у чергах чекати. Та й інші водії, мовляв, винні у тому, що кортеж Луценка змушений «грішити». «Порушення правил дорожнього руху має винятковий характер та обумовлене ситуацією на дорозі, зокрема порушенням ПДР іншими учасниками, — заявила речниця генпрокурора Лариса Сарган. — При цьому не створюються аварійно-небезпечні ситуації».

До пори до часу не створюються. Он кортеж екс-глави президентської Адміністрації Бориса Ложкіна вже відзначився у ДТП, рухаючись «проти шерсті». Коли прибули поліцейські, охоронець Ложкіна тут же свою «корочку» їм під носа тицьнув. Судячи з того, що позашляховик зі знятими номерами відпустили, сигнал спрацював.

Після аварії спливла ще одна цікава деталь. Виявляється, екс-головний «адміністратор» Банкової досі користується державною охороною, і проблискові маячки на автівках супроводу — підтвердження цього. На запит програми «Схеми» про те, на яких підставах колишнього главу АПУ досі охороняють коштом платників податків, у Ложкіна відповіли: «У зв’язку з отриманою оперативною інформацією право Ложкіна Б. Є. на отримання державної охорони після його звільнення з посади було тимчасово подовжено». Зручно влаштувалися: навіть після відставки знаходять можливості на охороні зекономити, користуючись казенними бодігардами, за яких не треба з власної кишені платити.

Схожі новини