Передплата 2024 «Добрий господар»

Ямкова лихоманка

Експерти кажуть, що весняні ями на дорогах – не наслідок неякісного ремонту, а результат поганого догляду за автошляхами взимку.

“Коли настає весна, чимало водіїв мають клопіт — як їздити по львівських дорогах, щоб машина залишилася непошкодженою і не довелося вкладати чималі суми у ремонт, - скаржиться знайомий водій з десятирічним стажем. - По всьому місту — суцільні ями. Вони утворилися не лише на дорогах, які ремонтували до Євро-2012, а й на шляхах, які доводили до ладу рік-два тому. Невже дорогу не можна було одразу якісно відремонтувати, щоб навесні не утворилися вибоїни?”.

Неякісний ремонт виявлено на вул. Франка (на відтинку, де торік була реконструкція), Княгині Ольги, Шумського, біля автовокзалу… Вибоїнами “всипано” перехрестя Княгині Ольги-Володимира Великого. У кожного водія свій список проблемних ділянок у місті. Така проблема торкається не лише міста Лева, а й доріг міжнародного значення. На трасі Київ-Чоп утворилися ями. Те саме — на трасі Броди-Тернопіль (на відтинку Броди-Суховоля), на дорозі від Радехова до межі з Волинською областю…

Міський голова Львова Андрій Садовий зауважив на брифінгу, що ямковий ремонт будуть проводити картовим методом (по периметру вибоїн зрізатимуть великий шар асфальту, а потім на цьому місці заливатимуть новий асфальт. Гарантій, що на цій ділянці швидко не утворяться нові вибоїни, немає. - Авт.). “Багато доріг у Львові після зими в незадовільному стані, - наголосив Андрій Садовий. - Ми вже розпочали ремонт аварійних ділянок картовим методом і до Великодня плануємо його повністю завершити. Райони міста забезпечені необхідними ресурсами, аби вирівняти ситуацію на дорогах, а також провести низку капітальних ремонтів міжквартальних доріг та хідників”.

Чому все ж навесні “виростають” дорожні вибоїни? На цю тему журналіст “ВЗ” поспілкувалася з кількома експертами. Інженер Віктор Дворакевич вважає, що це насамперед наслідок поспішного ремонту дороги та недотримання деяких стандартів реконструкції. Зокрема, не можна класти асфальт у дощову погоду чи у мороз. Через тендерні процедури та бюрократичні нюанси більшість ремонтів стартують восени. Однак ці роботи треба виконувати влітку. На думку експерта, більшість підрядників закуповують неякісні матеріали.

Фахівець з інженерних питань Іван Гринда має іншу думку. “Весняні ями утворюються не через неякісні матеріали чи поганий ремонт, а через невчасне прибирання снігу із проїжджої частини. Цього року комунальники не встигали прибирати сніг, на дорогах утворився лід, який наче заламінував асфальт. Від цього пошкоджується асфальтне покриття, особливо, коли після різкого морозу настає відлига. Коли по цих “заламінованих” дорогах проїдеться кілька вантажівок, то навесні там утворюються ями. Хіба сніг не падає у Європі? Але там його вчасно прибирають, і дороги не псуються. В Україні та у Львові зокрема неграмотно розпоряджаються грошима, призначеними на обслуговування доріг. Якщо б не економили і платили комунальникам за прибирання снігу та льоду з-під бордюрів, то навесні з асфальтом все було би гаразд. Зауважив, що саме цього року дороги Львова надто понищені. Ями є всюди. Зараз їх потрохи ліквідовують. Але це треба робити лише при плюсовій температурі. Отже, проблема у тому, що треба покращити обслуговування доріг, особливо взимку”.

Фото Юлії Підлужної