Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Весна іде — ями на дороги несе...

Чиновники запевняють, що недоліки усуватимуть без додаткових витрат з міського бюджету.

Щороку навесні разом зі снігом на дорогах “сходить” частина асфальту та бетонного покриття. Не стала винятком і цьогорічна весна. Вибоїни та інші недоліки “ремонту” з’явилися не лише на старих дорогах, а й на шляхах, які ремонтували торік, до першого снігу. Така проблема торкається не лише міста Лева, а й доріг міжнародного значення. На трасі Київ-Чоп утворилися весняні ями. Те саме - на трасі Броди-Тернопіль (на відтинку Броди-Суховоля), на дорозі від Радехова до межі з Волинською областю... Голова Львівської ОДА Олег Синютка “оголосив війну” підрядникам та службі автодоріг Львівщини. Якщо виконавці за власні кошти не ліквідують халтуру — нехай не очікують, що цього року їм дадуть бюджетні гроші на продовження “реконструкції”.

«Кошти, які торік інвестували у дорожнє будівництво, найбільші за попередні 10-20 років, - сказав Олег Синютка. - Минулого року відновлено 509 кілометрів доріг. Зможемо пред’явити претензії до будь-якого виконавця. Щодо кожної дороги, де проводять ремонтні роботи, існує технагляд, який контролює якість та зобов’язаний підписувати акти виконаних робіт. Прошу людей, які бачать неякісні роботи у населених пунктах чи поза межами сіл, повідомляти у департамент дорожнього господарства Львівської ЛОДА чи на “гарячу лінію” - 112. Торік у Червонограді місцеві побачили, як частину щебеню, передбачену на облаштування основи дороги, було вивезено не за призначенням. Про це повідомили у правоохоронні органи. Також були претензії до компанії, яка виконувала роботи».

У Львові неякісний ремонт виявлено на вул. Франка (на відтинку, де торік була реконструкція), Княгині Ольги, Шумського... Вибоїнами “всипано” перехрестя Княгині Ольги-Володимира Великого. Як розповів “ВЗ” в. о. начальника управління інженерного господарства Львівської міської ради Олександр Одинець, не варто висловлювати претензії, бо вулиці Володимира Великого та Княгині Ольги доводили до ладу кілька років тому. Зокрема вул. Володимира Великого ремонтували ще до Євро-2012. Мовляв, там уже гарантійний термін спливає... “Вул. Липинського, пр. Чорновола теж ремонтували у 2011 році, - каже чиновник. - Якщо якісь недоліки дороги є на вул. Франка, то об’єкт перебуває на гарантії. Підрядник має гарантійні зобов’язання щодо тієї чи іншої дороги. Недоліки будуть усунені без додаткових витрат з міського бюджету, тобто за кошти підрядника”.

Голова Франківської районної адміністрації Тарас Гнида додав: “Погодні умови дали нам можливість розпочати ремонтні роботи на вулиці Науковій. Асфальтуємо дороги, планує­мо розпочати ямковий ремонт на вул. Княгині Ольги. Капітального ремонту наразі не буде. Хочемо привести дороги до належного стану”.

Запитую Олександра Одинця, чому підрядники халтурять з ремонтом, і це виявляється навесні. “По Львову їздить багато важкої техніки, зокрема бетономішалок, - відповідає. - Плюс останні дві зими були несприятливі погодні умови — опади та цикли різких замерзань-розмерзань. Це і призвело до таких наслідків. Наше управління не робило весняної ревізії доріг (йдеться про ті, які торік-позаторік капітально ремонтували. - Авт.). За ямковий ремонт відповідають районні адміністрації. Чиновники дивляться на роботи, складають план ліквідації аварійних вибоїн”.

Цього року у Львові планують нові масштабні ремонтні проекти - на вул. Личаківській (від Мечникова до початку Пасічної), Замарстинівській, Чернівецькій (вздовж трамвайної колії). Також завершать роботи, які розпочали минулих років, — на вул. Богданівській, Пулюя, Мечникова. Кошторис ремонту доріг — орієнтовно 400 мільйонів гривень.

А тим часом...

Державне агентство автомобільних доріг України виношує ідею зведення північної об’їзної дороги Львова, яка поєднає міжнародну трасу Київ — Львів — Чоп та міжнародні дороги, що ведуть від Львова до кордону з Польщею. Протяжність автошляху — 22 кілометри, чотири смуги руху. “Північна дорога” Львова стане частиною транснаціонального коридору, що поєднає українські чорноморські порти Одеси та Миколаєва з польськими портами на Балтійському морі у Гданську та Гдині. Старт будівництва — початок 2018 року. Щоправда, для цього потрібно владнати усі бюрократичні питання.

“Цей проект є важливим для забезпечення сталого сполучення між Україною та Польщею, а також для стимулювання торгівлі між країнами, - зазначив керівник «Укравтодору» Славомір Новак. - Якісна дорога дозволить багатьом компаніям і підприємцям економити час та гроші на поїздку”.

Фото Юлії ПІДЛУЖНОЇ

Схожі новини