Передплата 2024 «Добра кухня»

Машина буде за хвилину. 

П’ять перших поїздок безкоштовні. Журналіст «ВЗ» протестувала нову службу таксі Uber.

Львів став третім містом в Україні після Києва та Одеси, де запрацювала міжнародна компанія таксі Uber. Це мобільний додаток для виклику машини “з шашечкою”, де за послугу можна заплатити банківською карткою або готівкою. Сервіс Uber доступний у 67 країнах світу. Компанія приємно вразила низькими тарифами: подача авто — 4 гривні, кілометр проїзду — 5, мінімальна вартість поїздки — 14 гривень. На презентації нового таксі побувала журналіст “ВЗ”.

Авто Uber прибуває на виклик за дві-три хвилини. У чому секрет? Мобільний додаток дає запит водіям, які знаходяться найближче від місця розташування пасажира. Запит водії отримують за три секунди після активації замовлення. Наприклад, львів’янин Роман за поїздку з вулиці Любінської до площі Галицької заплатив 33 гривні. Якби замовляв службу таксі міста телефоном, тариф за поїздку становив би щонайменше 60 гривень. За дві з половиною хвилини приїхала хороша іномарка — Hundai Santa Fe. Поїздкою задоволений. Єдиний мінус — під час реєстрації замовлення в мережі побачив, що чотири водії йому відмовили у послузі. Нарешті виклик прийняв п’ятий водій, машину було подано вчасно.

Як повідомив на прес-конференції менеджер з логістики та операційної діяльності Uber Артем Панченко, у перші дні запуску системи — наплив замовлень, водії працюють у посиленому режимі. Компанія приділяє увагу безпеці поїздки пасажира. Кожного водія приймають на роботу після перевірки не лише документів чи технічного стану авто. Водій проходить тест на знання міста. Під час виклику таксі у смартфоні висвітлюються ім’я та фото керманича машини. У мобільному додатку можна простежити маршрут поїздки таксі та кожну зупинку. Наприкінці поїздки мобільний додаток просить клієнта оцінити роботу водія за п’ятибальною шкалою. Якщо кілька пасажирів поставлять йому низькі бали, система Uber припинить з цим водієм співпрацю. Написати скаргу можна у розділі додатку “Допомога”.

За словами Артема Панченка, Uber працює у Львові легально, тобто компанія сплачує податки. До співпраці запрошують водіїв з машинами Chevrolet Aveo, Chevrolet Lacetti, Skoda Rapid, VW Polo, Hyundai Accent, Opel Astrа тощо. Водіїв з машинами Daewoo Matiz, ВАЗ, ГАЗ на роботу не беруть. Артем Панченко не сказав, скільки водіїв набрали у Львові на роботу, мовляв, це комерційна таємниця. У Києві та Одесі половина водіїв, що працюють в Uber, — з інших компаній таксі, половина — звичайні автомобілісти, які у вільний від роботи час хочуть підзаробити.

Журналіст “ВЗ” протестувала нову службу таксі. Перед тим завантажила у свій ґаджет додаток Uber. Іншого способу скористатися сервісом немає. Компанія не практикує виклик таксі з мобільного чи стаціонарного телефону. У розділі “Замовити” викликаю машину на площу Галицьку, 1 (центральна частина Львова). У спеціальному “вікні” заповнюю адресу своєї поїздки — вул. Героїв УПА, 65. На карті показують, що у моєму районі близько десяти вільних авто. Оскільки машина не може заїхати на площу Ринок, таксі просить мене обрати зручні вулиці для посадки — площу Міцкевича або площу Галицьку. Обираю площу Міцкевича і даю остаточний запит на замовлення. За мить отримую на телефон інформацію про те, що машина марки Opel Insignia прибуде на виклик за хвилину, мене повезе 22-річний водій Маркіян. Ціна поїздки — 32 гривні. Я не платила, бо підключилася до промоційної акції Uber — до 26 лютого п’ять поїздок на таксі безкоштовні. Ще одна промоційна “замануха” компанії — якщо пасажир Uber приведе у компанію водія таксі і він зробить 50 поїздок, то пасажир отримає на свій рахунок тисячу гривень. Цими грошими можна розрахуватися за поїздки на таксі.

Поки йшла до площі Міцкевича, мені зателефонував водій. Привітався, подякував за замовлення, сказав, що машина чекає. Сідаю у новеньку іномарку. Водій відчиняє мені двері, підсунув крісло, відповідно до мого зросту (каже, що переді мною обслуговував чоловіка високого зросту, змушений був відсунути назад сидіння. — Авт.). Не пригадую, коли востаннє їхала у таксі у такій комфортній машині та з таким ввічливим водієм. Раніше водії однієї популярної служби таксі Львова лише псували настрій: то за простій “здирали”, то “читали лекцію”, мовляв, місто закорковане і моє замовлення мало би коштувати щонайменше на 20 гривень дорожче... Водій Маркіян не “навантажував” своїми робочими проблемами. Говорили про його досвід користування Uber (як пасажира) у Варшаві та Амстердамі. Хлопець каже, за кордоном це таксі теж приїжджає за хвилину-дві і плата доволі прийнятна. “Навіщо платити за метро 5 злотих, якщо на таксі доїхав за 10?” — сказав Маркіян. У такій приємній атмосфері не зауважила, як доїхала до роботи. Водій побажав мені вдалого дня і ще раз подякував за замовлення.

Запуск Uber збігся у часі зі стартом роботи російського “Яндекс.таксі”. Чимало містян хвалять “Яндекс” за низькі тарифи (мінімальна сума замовлення — від 14 гривень), навіть не замислюються над походженням цієї компанії. Натомість львівські політики і громадські активісти “у штики” зустріли російського оператора. Вимагають вигнати російського оператора таксі з міста Лева. “Розповсюдження російського бізнесу на терени України, зокрема Львова, є неприпустимим у час, коли наша країна потерпає від агресії Росії і веде жорстоку щоденну боротьбу на сході, — сказав депутат Львівської міської ради Петро Адамик. — Зваблюючи львів’ян низькими цінами, “Яндекс.таксі” фактично стимулює їх ставати спонсорами армії країни-агресора. Низькі ціни на послуги цього сервісу вказують на агресивний стиль конкуренції, властивий російському бізнесу. Фактично, відбувається така ж повзуча агресія, як і на сході, лише економічними методами”. Управління транспорту Львівської міської ради звернулось з офіційним листом до Управління Укртрансбезпеки у Львівській області щодо законності діяльності «Яндекс.таксі».

З іншого боку, поява на таксоринку двох нових операторів змусить місцевих таксистів поліпшувати сервіс. Адже існуючі компанії таксі явно завищували тарифи (ціни вищі, ніж у Києві), шокували ненав’язливим сервісом та неохайними машинами.

Фото автора

Не хочете російського «Яндекс.таксі»? Сьогодні стартує Uber

 Аби викликати таксі від Uber, треба завантажити на свій смартфон спеціальний додаток. 
 Аби викликати таксі від Uber, треба завантажити на свій смартфон спеціальний додаток. 

Від 23 лютого у Львові запрацює мережа таксі Uber.

Це мобільний додаток для виклику машини “з шашечкою”. За послугу можна розрахуватися або банківською карткою, або готівкою (наприкінці поїздки інформація про ціну надійде на телефон водія). Сервіс Uber доступний у 67 країнах світу, в Україні вже працює в Києві та Одесі. На черзі — запуск у Харкові та Дніпрі. Чимало компаній таксі Львова бачать в Uber неабиякого конкурента. Нова фірма обіцяє подачу авто за дві-три хвилини. Варіант “Вибачте, у вашому районі немає вільних маших” тут не пройде...

Журналіст “ВЗ” завантажила на свій ґаджет додаток Uber. Іншого способу скористатися сервісом немає. Uber не практикує виклик таксі з мобільного чи стаціонарного телефону. Оскільки мій телефон працює на платформі Android, новий додаток треба завантажувати програмою Play market (доведеться під’єднатися до мобільного Інтернету або wi-fi). Завантаження програми Uber триває три хвилини. Після цього треба заповнити анкету, вказати номер мобільного. За мить есемескою надійде чотиризначний код реєстрації, який потрібно ввести у спеціальне поле. На черзі — вказати в анкеті електронну пошту, ваше прізвище та ім’я. Викликати таксі можна у розділі “Замовити”.

Тарифи на таксі від Uber — серед найнижчих у сфері таксоперевезень. В Одесі мінімальна вартість поїздки — 14 гривень, у Києві — 25. У Львові ще немає розцінок. Тарифи оголосять у день запуску сервісу. До співпраці запрошують водіїв з машинами Chevrolet Aveo, Chevrolet Lacetti, Skoda Rapid, VW Polo, Hyundai Accent, Opel Astrа. Не беруть на роботу водіїв з машинами Daewoo Matiz, ВАЗ, ГАЗ... У Києві та Одесі половина водіїв, що працюють в Uber, — з інших компаній таксі, половина — звичайні автомобілісти, які у вільний від роботи час хочуть підзаробити.

“Uber справді стане нашим найбільшим конкурентом, - розповів таксист з багаторічним стажем пан Степан. - Це таксі викликатиме переважно молодь, яка користується ґаджетами. Клієнтів заманюватимуть дешевими тарифами. Хто поїде за майже сто гривень, якщо можна заплатити удвічі дешевше? Гроші на бензин водіям даватимуть у борг, потім спишуть з рахунку денного заробітку”.

Тим часом, депутати Львівської міської ради висловили на сесії протест проти запуску у Львові російської мережі «Яндекс.таксі» (належить до холдингу “Яндекс”). “Поява російського сервісу таксі майже збіглася з роковинами трагічних подій на Майдані, - сказав депутат Львівської міської ради Петро Адамик.- Розповсюдження російського бізнесу на терени України, зокрема Львова, є неприпустимим у час, коли наша країна потерпає від агресії Росії і веде жорстоку боротьбу на сході. Зваблюючи львів’ян низькими цінами, “Яндекс.таксі” стимулює їх ставати спонсорами армії країни-агресора. Апріорі низькі ціни на послуги цього сервісу вказують на агресивний стиль конкуренції, властивий російському бізнесу”.

Депутати вимагають від міського голови Андрія Садовоговигнати цю службу зі Львова. Управління транспорту Львівської міської ради звернулось з офіційним листом до Управління Укртрансбезпеки у Львівській області щодо законності діяльності «Яндекс.таксі». У департаменті економічного розвитку мерії підписано наказ на демонтаж зовнішньої реклами цієї фірми, розміщеної без погоджень. Демонтовано 70 рекламних табличок. “Львівська міська рада не видає дозволів на діяльність таксі, - пояснила директор департаменту економічної політики Львівської міськради Ірина Кулинич. - Це прерогатива державних органів влади — Фіскальної служби та Укртрансбезпеки, діяльність яких координує Кабінет міністрів України через міністра інфраструктури”.

«Яндекс.таксі» почали у Львові погано: встановили десятки незаконних рекламних носіїв, - відзначив Андрій Садовий. - Оператор таксі не працюватиме, якщо його послугами не будуть користуватись. Вибирайте не російські товари і послуги. Зокрема, у Львові стартує Uber. Вибір за вами! Є ціна, є якість, а є внутрішня позиція”.

Автор — Марія Деркач. Фото Іванки КСЬОНЗОВИЧ

Схожі новини