Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Чому АТП не закупили зимового дизпального? Бо воно трішки дорожче»

Така економія обійшлася містянам дуже дорого...

Різдвяний транспортний колапс, за який перевізники відбулися лише попередженням, не вселяє у містян надію на покращення роботи автобусів. Зараз маршрутки працюють абияк, після 20-ї краще їхати таксі. Щодня на вулиці не виїжджає 100-150 автобусів. І ті, що їдуть, вщерть забиті, пасажирів возять, як тварин... Про ці та інші проблеми журналіст “ВЗ” говорила з керівником громадської організації “За якісний транспорт!” Святославом Товстигою (на фото).

- Як прокоментуєте висновок робочої групи щодо невиїзду у Різдвяні свята 80% маршруток? Чиновники запевняють, що транспорт не працював через технічні проблеми, мовляв, у всьому винен мороз...

- Причина насамперед у тому, що власники маршрутів отримали тимчасові договори (на тримісячний термін), укладені з 2 січня 2017 року. У цих договорах не передбачено штрафних санкцій.

Чому АТП вчасно не замовили зимове дизпальне? Таке пальне трішки дорожче, ніж літнє. Може, причина у тому, що власники не хотіли переплачувати гривню-дві за літр? Усім АТП гостро бракує водіїв. Цілу зміну працює один водій, бо немає заміни. На свята чимало водіїв просто... святкували. А згідно з цим договором ніякої відповідальності немає. Водій може сказати власнику АТП “До побачення!” і піти на роботу в інше підприємство, де теж є нестача кадрів на маршрути.

- Яка зараз ситуація із громадським транспортом?

- У робочі дні мають працювати 640 маршруток, а виїжджає 540. Щодня не працюють 100-180 автобусів. 30% маршруток марок “Богдан”, “Еталон” - морально та фізично застарілі. Ці машини ще з 2004 року. Транспорт “стовчений” на ямах. Скільки б не ремонтував такі автобуси, нічого не зміниш.

- Один перевізник сказав “ВЗ”, що зараз неможливо оновити автопарк, мовляв, банки не дають кредитів.

- Банки дають кредити, але під високі відсотки — 30% річних. Це космос! Перевізнику доведеться віддати за таких умов ще одну куплену машину. Якби в нас уже був електронний квиток, то перевізники мали би стабільний дохід. Якби перевізник пішов з цією гарантією в банк, йому б дали кредит не під 30% річних, а, наприклад, під 15%.

- При управлінні транспорту Львівської міської ради створюють нову громадську раду. Що це дасть?

- Торік громадська рада працювала. З нового року у Львівській міській раді змінилася структура. Відповідно громадська рада стала нелегітимною, треба створити нову. Це дорадчий орган управління транспорту. Громадська рада має аналізувати дані GPS-навігацій, договори з перевізниками, скарги львів’ян на роботу громадського транспорту. Торік ми наполягали на принципових питаннях нового конкурсу на перевезення — звичайний режим роботи маршруток (дотримання графіка по хвилинах) і малі “лоти” (3-5 маршрутів). Натомість чиновники ухвалили режим маршрутного таксі, де у графіку не передбачено похвилинного руху на маршруті (вказано лише час виїзду з кінцевої зупинки) та великі “лоти”. Маршрутне таксі може вчасно виїхати з кінцевої, проїхати дві зупинки і 15 хвилин стояти...

- Чому власники маршруток Львова “притихли” і не піднімають тему підвищення тарифів? Адже у Львівській області проїзд суттєво подорожчав.

- Це свідчить про те, що місту вигідніше мати п’ятьох перевізників, на яких можна вплинути, зокрема і у питанні тарифу. Коли б це була “орава” з двадцяти АТП, то вони би вже давно ставили питання підвищення тарифу. Друга річ — зараз перевізники працюють не за легітимними договорами. Вони бояться розірвання навіть цього документа. Третя річ — наближається конкурс на перевезення. Якщо зараз піднімуть питання тарифу, то під час конкурсу їм нарахують менше балів.

- Наскільки зміниться ринок перевезень після конкурсу? Можна сподіватися на АТП з новими автобусами, або бодай нормальними машинами?

- Не бачу передумов для покращення роботи маршруток у Львові. Кажу це, виходячи з договорів, де немає штрафів, але є великі “лоти”. Як розірвеш договір на великий “лот”, який об’єднує понад сотню маршруток? Хто тоді возитиме пасажирів?

Схожі новини