Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Поляки допомогли Львову відновити вівтар Вірменської церкви «Голгофа»

Реставрація дерев’яного вівтаря “Голгофа” Вірменського собору (на фото) — на фініші. Вона триває уже два роки. Святиню відновлюють в рамках українсько-польського проекту “Збереження спільної культурної спадщини”.

Проект фінансує Міністерство культури та національної спадщини Польщі, також фінансово допомогла вірменська громада Польщі. На реставрацію та укріплення стіни будинку, на якому змонтована “Голгофа”, із міської скарбниці виділили 180 тисяч гривень, 290 тисяч — на ремонт даху будинку. У скільки обійшлося відновлення “Голгофи”, наразі не кажуть, бо поляки ще не підрахували кошторису.

Експерти стверджують, що розп’яття Ісуса Христа датується XVII століттям. Над відновленням дерев’яного вівтаря працювали польські і українські спеціалісти, зокрема реставратор Анджей Казберук та студенти і випускники Львівської академії мистецтв.

“Ми майже дійшли до фінішу. Обудову змонтували ще літом, тепер розпочався монтаж вівтаря, — розповіла на прес-конференції начальник управління охорони історичного середо-вища Львівської міської ради Лілія Онищенко. — Думали, як зберегти фон, чи не буде вівтар надто кольоровий? Львів’яни звикли бачити його брудно-коричневим, однотонним. Тепер вівтар буде трішки кольоровий”.

Доцент кафедри реставрації творів мистецтва Львівської національної академії мистецтв Юрій Островський додав: “Дерев’яний вівтар “Голгофа” складний у підходах до реставраційних робіт. Складність у тому, що його відновлювали за унікальною технологією. У зв’язку з економічною кризою програма реставрації скоротилась”.

За словами пана Островського, з самої конструкції майстри видалили близько 800 старих кованих цвяхів XVII-XVIII століття. Потім їх встановили для кріплення.

Як зазначив реставратор скульптурного комплексу “Голгофа” Олексій Лозинський, найважче було реставрувати елементи дерев’яної декорації, адже вони покриті оригінальним шаром битого кольорового скла, після цього були кілька разів перемальовані. Пізніше “Голгофа” кілька разів горіла. Ці елементи відпадали від дерев’яної основи. Основне завдання майстрів — все підклеїти, розчистити.

У межах польсько-українського проекту також були відреставровані алебастрові епітафії на будинку на вул. Краківській, 14

Ольга МАСНА. Фото novyny.lviv.ua

Реставрація дерев’яного вівтаря “Голгофа” Вірменського собору (на фото) — на фініші. Вона триває уже два роки. Святиню відновлюють в рамках українсько-польського проекту “Збереження спільної культурної спадщини”. Проект фінансує Міністерство культури та національної спадщини Польщі, також фінансово допомогла вірменська громада Польщі. На реставрацію та укріплення стіни будинку, на якому змонтована “Голгофа”, із міської скарбниці виділили 180 тисяч гривень, 290 тисяч — на ремонт даху будинку. У скільки обійшлося відновлення “Голгофи”, наразі не кажуть, бо поляки ще не підрахували кошторису.

Експерти стверджують, що розп’яття Ісуса Христа датується XVII століттям. Над відновленням дерев’яного вівтаря працювали польські і українські спеціалісти, зокрема реставратор Анджей Казберук та студенти і випускники Львівської академії мистецтв.

“Ми майже дійшли до фінішу. Обудову змонтували ще літом, тепер розпочався монтаж вівтаря, — розповіла на прес-конференції начальник управління охорони історичного середо-вища Львівської міської ради Лілія Онищенко. — Думали, як зберегти фон, чи не буде вівтар надто кольоровий? Львів’яни звикли бачити його брудно-коричневим, однотонним. Тепер вівтар буде трішки кольоровий”.

Доцент кафедри реставрації творів мистецтва Львівської національної академії мистецтв Юрій Островський додав: “Дерев’яний вівтар “Голгофа” складний у підходах до реставраційних робіт. Складність у тому, що його відновлювали за унікальною технологією. У зв’язку з економічною кризою програма реставрації скоротилась”.

За словами пана Островського, з самої конструкції майстри видалили близько 800 старих кованих цвяхів XVII-XVIII століття. Потім їх встановили для кріплення.

Як зазначив реставратор скульптурного комплексу “Голгофа” Олексій Лозинський, найважче було реставрувати елементи дерев’яної декорації, адже вони покриті оригінальним шаром битого кольорового скла, після цього були кілька разів перемальовані. Пізніше “Голгофа” кілька разів горіла. Ці елементи відпадали від дерев’яної основи. Основне завдання майстрів — все підклеїти, розчистити.

У межах польсько-українського проекту також були відреставровані алебастрові епітафії на будинку на вул. Краківській, 14.

Схожі новини