Передплата 2024 «Добра кухня»

Вчені з'ясували, що батьківщиною верблюдів була холодна Арктика

• 06.03.2013, 11:30

Палеонтологи виявили на острові Елсмір на півночі Канади останки гігантського верблюда, який жив на цьому клаптику суші 3,4 мільйона років тому, що свідчить на користь того, що предки сучасних "кораблів пустелі" жили в холодній Арктиці, і лише потім розійшлися в теплі куточки Землі.

"Наше дослідження показало, що верблюди з роду Paracamelus жили на території Північної Америки протягом мільйонів років. Найпростіше пояснення цього — цей регіон є їх "колискою". Тому всі типові риси верблюдів — широкі ноги, великі очі і горб — могли виникнути в ході пристосування до життя в Арктиці", — заявляє Наталія Рибчинскі з природничого музею Канади в Оттаві.

Рибчинскі і її колеги опублікували свої висновки в статті в журналі Nature Communications. Вони вивчали осадові породи в фіорді Страткона в західній частині острова Елсмір, де залягають відкладення, що сформувалися в кінці пліоцену, 5-3 мільйонів років тому. Тут вчені знайшли кілька великих кісток, які привернули увагу.

Вивчивши їх структуру, палеонтологи припустили, що знайдені останки могли належати великому парнокопитному ссавцю, до числа яких відносять свиней, корів і антилоп, а також верблюдів. Як відзначають учені, частинки кісток були занадто зруйновані і фрагментовані для визначення видової належності їх власника. Тому автори статті пішли іншим шляхом — вони витягли фрагменти білків з кісток і порівняли їх з аналогічним екстрактом з кісткової тканини копитних тварин.

Джерело: РІА-Новости