Передплата 2024 «Добрий господар»

Вчені знайшли останки динозавра, який схожий на качку

• 08.12.2017, 19:16
  • 1 182

Останки схожого на качку динозавра виявили археологи на території Монголії.

Вчені знайшли останки динозавра, який схожий на качку

Про знахідку вони розповіли в журналі Nature.

Новий вид отримав назву Halszkaraptor escuilliei. За оцінками учених, його представники були поширені на Землі 71-75 млн років тому. Судячи з будови скелета, що на подив добре зберігся, динозавр однаково успішно переміщався і по воді, і по суші. Його верхні кінцівки по будові схожі з кінцівками пінгвінів, шия нагадує гусячу, а рот наповнений безліччю зубів.

При цьому будова його ніг з пальцями і кігтями (а не з перетинками, як у водоплавних птахів) вказує на приналежність до тероподам - двоногих хижих динозаврів. Харчувався динозавр, очевидно, рибою, ракоподібними, дрібними рептиліями і ссавцями.

Це перший динозавр, який вів спосіб життя, схожий із способом життя водоплавних птахів, відмічають дослідники.

Знахідка дозволила виділити нову підродину динозаврів з схожою будовою. Раніше були знайдені останки декількох видів динозаврів, які, мабуть, теж могли вести наземно-водний спосіб життя. Тепер, коли ця гіпотеза підтвердилася, їх можна виділити в окрему маленьку гілку на еволюційному дереві.