З вересня квиток у трамваї — три гривні, пільговий – півтора

Львів’яни підтримали підняття тарифів на проїзд в електротранспорті.

На громадських слуханнях 38 львів’ян, що брали у них участь, підтримали підняття тарифів на проїзд в електротранспорті. «Проти» – п’ятеро містян.

Відповідну резолюцію громадських слухань, які відбулися у Львівській міській раді, передадуть в управління транспорту, а потім проект рішення «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електротранспорті» винесуть на розгляд виконавчого комітету Львівської міської ради.

Новий тариф на проїзд в електротранспорті подали на розгляд економісти ЛМКП «Львівелектротранс». Його погодили із галузевими профспілками області. Як запевняють у Львівській міській раді, проект пройшов ретельну перевірку в управлінні транспорту і департаменті житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради.

За словами заступника директора з питань економіки ЛМКП «Львівелектротранс» Олексія Зварича, один з основних аргументів підвищення вартості проїзду – зміна тарифу на електроенергію для комунальних підприємств міста. Крім того, зростає вартість обслуговування транспортних засобів.

«Діючий тариф (дві гривні) запроваджено ще у червні 2014 року. У ньому враховано тариф на електроенергію 36 коп./кВт. Сьогодні вартість одного кВт – 2,25 грн. Сума компенсаційних виплат за перевезення пільгових категорій пасажирів, яку підприємство отримує із міського бюджету (у 2017 році заплановано 50 млн. грн.), покриє лише п’яту частину реального пасажиропотоку у пільговому сегменті. Збільшилась частка ремонтно-відновлювального фонду, і це безпосередньо пов’язано зі зміною вартості комплектуючих матеріалів та оплати праці. Зросла мінімальна зарплата», – зазначив Олексій Зварич.

Представники «Львівелектротрансу» говорили про те, що їм доводиться безкоштовно перевозити понад двадцять категорій пільговиків. Бідкалися, що не хочуть люди йти працювати до них, хоч середня зарплата по підприємству інколи перевищує 6 тисяч гривень.

Натомість кілька учасників обговорення різко розкритикували ці слухання, назвали їх «профанацією». Депутат Львівської міської ради Ігор Телішевський зазначив: “Таке рішення (про підвищення тарифів. – Авт.) було підтримано «ручною більшістю» на громадських слуханнях. Оскільки більшість присутніх – працівники ЛМКП “Львівелектротранс” та працівники міської ради. На слухання не прийшов директор ЛМКП “Львівелектротранс” Михайло Сидорович, якого, за вимогою депутатів, було звільнено з ЛКП АТП-1. На слуханнях не було представлено стратегії розвитку підприємства, не говорили про покращення послуг. Лише звучала думка, що нова ціна буде економічно обґрунтована”. Коли учасники громадських слухань покидали приміщення Львівської міської ради, на вулиці їх чекали люди, вигукуючи “Ганьба”!