РосЗМІ поширили фейк про нібито радіаційний витік в Україні

Російське державне інформагентство «РИА Новости» опублікувало фейк про Україну і нібито радіоактивний витік, пославшись на публікацію в норвезькому виданні, де про Україну згадки немає.

Про це пише Ліга.net.

Пропагандисти послалися на статтю норвезького сайту Barents Observer, в якій не згадувалася Україна.

У статті йшлося про незначні концентрації радіоактивного йоду-131, зафіксовані в атмосфері по всій Європі.

«РИА Новости»  пишуть: «Відомо, що на українських атомних енергостанціях існують серйозні проблеми з централізованим управлінням і виконанням норм і стандартів роботи», — така помилкова цитата вперше з'явилася в Комсомольскій правді.

В оригінальній статті таких слів немає. Про Україну там немає жодного слова.

Новина, що Україна винна в радіоактивному витоку, поширилася в інших російських ЗМІ.

Фальшива цитата спочатку з'явилася в Комсомольскій правді в статті, заснованій на різних джерелах, яка не приводить свідчень на користь того, що хмара йоду з'явилося в Україні.

На сайті Комсомольської правди в Україні брехлива цитата і зараз є. З посиланням на нібито витримку зі статті опублікували також і «РИА Новости Украина».