Передплата 2024 «Добрий господар»

У Шампані – шампанське, в Коньяку – коньяк, на Львівщині – квасоля ясько...

  • 21.02.2017, 11:25
  • 2 855

Карпатська бринза, квасоля ясько і мед можуть стати гастрономічним обличчям області.

Французькі експерти у рамках проекту «Підвищення інформованості та оцінка потенціалу валоризації високоякісних харчових продуктів» досліджували сільське господарство Львівщини. Наша область стала пілотною для впровадження проекту, який реалізовує Посольство Франції в Україні, Агентство з розвитку міжнародного співробітництва у галузі сільського господарства та сільської місцевості (Франція). Мета проекту — підтримати Україну у впровадженні європейської системи географічних зазначень згідно з Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.

Йдеться про присвоєння спеціального знака продукту, що дозволяє ідентифікувати його місце виробництва. У світі такі географічні зазначення та подібні їм знаки є гарантом якості продукту та зв’язку з відповідною територією і традиціями. Для Львівщини вибрали три найбільш перспективні місцеві продукти — карпатську бринзу, квасолю ясько і мед.

Наступними кроками у рамках проекту є робота з виробниками для підтримки та супроводу колективних дій з валоризації та комерціалізації їх продукції, розвитку відповідних технологій переробки. Тут своїм досвідом з українськими аграріями охоче діляться французькі експерти, які у себе пройшли шлях відповідних реформ - у наближенні законодавства до європейських норм і стандартів, у сфері локальних брендів сільськогосподарської продукції. У роботі над проектом допомагає департамент агропромислового розвитку Львівської ОДА.

Зараз підготовлений відповідний законопроект і переданий на голосування у Верховну Раду.

«Робочі групи розробляють для виробників цих трьох продуктів кодекс практик, тобто технічні умови, яких вони мають дотримуватися при виробництві цієї продукції, щоб вона не втратила свої якісні характеристики, зберегла репутацію, традиційність, відповідала високій якості, щоб споживачі були нею задоволені», - розповіла представник проекту “Підвищення інформованості та оцінка потенціалу валоризації високоякісних харчових продуктів у Львівській області” Ганна Антонюк.

Львівщину обрали пілотною областю для впровадження проекту не випадково, адже у нашому краї зосереджено багато туристичних потоків. Чи не найбільше в Україні.

Географічне зазначення продукту можливе тоді, коли є група виробників, яка виробляє продукт в одній місцевості за однаковою технологією — тобто це право інтелектуальної власності певної громади на виробництво продукції. Це буде діяти за таким самим принципом, як відповідність назви продукту певній місцевості, як, скажімо, шампанське з провінції Шампань чи коньяк з міста Коньяк. Ці виробники, крім того, що мають спільний кодекс практик, якого вони дотримуватимуться, об’єднуватимуться чи то в спілку, чи то в кооператив.

Представники французького проекту розповідають, що суть його полягає в тому, щоб зберегти високоякісну традиційну продукцію, адже з кожним роком ринок розвивається і глобалізується. Проте збереження дрібних автентичних виробників буде добре для споживачів, тому що вони знатимуть, що купують якісний продукт, вироблений згідно з певними технічними умовами. Для самих виробників це ніша, де вони можуть розвиватися. Наприклад, у Франції є продукти, зареєстровані за певною територією, що добре впливає на гастрономічний туризм. Люди їдуть у певну місцевість подивитися, наприклад, як виробляють сир.

Це розвиватиме і звичайний туризм. Львівщину обрали пілотною областю для впровадження проекту не випадково, адже у нашому краї зосереджено багато туристичних потоків, чи не найбільше в Україні.

Тим часом робота над проектом триває. Йде пошук зацікавлених виробників для організації виробництва та продажу квасолі ясько з перспективою створення кооперативу чи іншого об’єднання.

Львівський мед теж особливий — з польового чи гірського різнотрав’я, тобто це мед із дикорослих рослин, де не використовують ніякі пестициди. Зараз до проекту залучено 12 виробників меду, обрано п’ять-шість видів медів.

Виробництво третього продукту - карпатської бринзи зосереджене в Закарпатській області, але вона популярна і в нашій регіональній кухні. Працювати над нею буде група виробників з Закарпаття.

Схожі новини