Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Вчені створили пристрій для керування технікою "силою думки"

• 09.02.2016, 18:25

Вчені з університету Мельбурна сконструювали мікроскопічний пристрій, що дозволяє управляти електронними пристроями "силою думки".

Результати роботи представлені в журналі Nature Biotechnology.

За словами авторів дослідження, пристрій імплантується в мозок через кровоносні судини: електродна матриця в спеціальному контейнері доставляється до потрібної області мозку, де потім реєструє активність нейронів. Він являє собою крихітну трубку, яку хірурги раніше вводили в кровоносні судини для поліпшення кровотоку.

В експериментах з вівцями вчені вставляли пристрій тваринам у мозкову вену, розташовану над рухової областю кори головного мозку. Там його фіксували електричні сигнали моторних нейронів. Протягом усього експерименту, що тривав 190 днів, здоров'я тварин залишалося хорошим.

Надалі вчені планують провести клінічні випробування на людях. У разі їх успішного завершення пристрої зможуть використовувати, як засоби контролю над машинами. Дослідження проведено за фінансової підтримки агентства перспективних оборонних науково-дослідницьких проектів (DARPA), що входить до складу Міноборони США.