Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Перший урок — національно-патріотичний

  • 31.08.2015, 20:41
  • 2 313

А чи потрібно «викладати» патріотизм після 1 вересня?

Міністерство освіти і науки рекомендувало школам розпочати навчальний рік першим уроком, тематика якого буде національно-патріотичною. Конкретну тему уроку школи визначали самостійно. Чи потрібно запровадити систематичні “уроки патріотизму” у навчальних закладах? Як вони мали б виглядати? Про це “ВЗ” розпитав у експертів.

«Тема першого уроку у нашому закладі - “Герої україно-російської війни”, - розповів “ВЗ” директор Класичної гімназії при ЛНУ імені Івана Франка Юрій Джала. - Окремого патріотичного уроку не маємо. Але такі аспекти подаємо учням на уроках української мови, літератури, історії України... Немає доцільності проводити окремий урок національно-патріотичного виховання. Маємо усе в комплексі — це і оформлення кабінетів, розмови із вчителями та учнями... Національно-патріотичне виховання має бути системою заходів на різних предметах та поза ними, а не окремим уроком».

“Запровадження уроків патріотичного виховання молоді на часі, - розповіла “ВЗ” Оксана Гентош, заступниця голови Львівського педагогічного товариства імені Григорія Ващенка. - Конкретного матеріалу маємо безліч: сучасні українські військові, волонтери, представники громадських організацій... На їхньому прикладі можна подати ідеї національного патріотизму, українськості, відстоювання державності. Таким чином уроки не будуть “для галочки”, а по-справжньому зацікавлять учнів. Звичайно, якщо будуть лише якісь загальні фрази та заклики, то нікому такі уроки не потрібні. Але якщо вчитель зуміє знайти цікаві приклади, які є зразками патріотизму, то це буде дуже добре”.

“Підняття прапора, співання гімну — це і є практичні уроки патрітизму, - пояснив “ВЗ” Микола Посівнич, кандидат історичних наук, президент фонду “Літопис УПА”, науковий співробітник Інституту українознавства імені Крип’якевича НАН України. - Як окремий урок “патріотизм” буде розмитий. Просто усі інші предмети треба систематично доповнювати патріотичними аспектами з конкретними прив’язками до життя”.

“Уроки патріотизму нині були б дуже актуальними, - переконаний декан історичного факультету ЛНУ імені Івана Франка Роман Шуст. - Але це мають бути не просто красиві слова, а спланований навчальний процес з відповідним методичним забезпеченням. Як зацікавити учнів історичними аспектами? Історія — не казка, що має усім подобатися. Якщо вчителі підготуються серйозно та фахово, залучать сучасні технічні засоби, школярі легко сприйматимуть матеріал”.

Схожі новини