Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Туристів скерують «Дорогою духу і добра»

Цього року кількість екскурсійних маршрутів Львова збільшиться на 20%.

Про розширення туристичних меж Львова і винесення екскурсійних програм за межі центру (через площу Ринок проходять 90% екскурсійних програм) — на периферію, говорять у мерії ще з минулого року. Цього року кількість туристичних маршрутів міста обіцяють збільшити на 20%. Нові “адреси” зустрічі туристів — площі Старий Ринок, Олекси Гасина, Святого Теодора, Митна, Князя Ярослава Осмомисла, Василя Вишиваного, Університетська, Петрушевича, Святого Юра, Музейна, райони історичних дільниць Підзамча, Кастелівки, Левандівки, Майорівки, а ще Винники та Брюховичі...

«У пішохідній зоні Львова вже достатньо атракцій, тому варто не накопичувати їх, а розширювати межі туристичних маршрутів, відкривати нові привабливі місця, — розповіла “ВЗ” заступник начальника управління туризму Львівської міської ради Галина Гриник. — У Львові є понад сто храмів, тому цікавим буде маршрут «Дорога духу і добра». Є ідея помандрувати парками Львова. Необхідно популяризувати маршрути «Науковий Львів» (місцями різних винаходів, що були зроблені у Львові), «Промисловий Львів», «Астрономічний Львів»... У рамках концепції розподілу туристичного навантаження розвиваємо район Підзамча та вулицю Коновальця. Цього року реалізовуємо туристичні проекти, зокрема “Літо на Високому замку”, Lviv street art, Smart-маршрути (розумні), Музей міста, історична Львівська залізниця. Нові локації мають бути зручними як для мешканців, так і для туристів. Важливо також, щоб екскурсії були адаптовані для різних категорій туристів — дорослих та дітей”.

За її словами, нові екскурсії матимуть попит насамперед під час Днів європейської спадщини та Днів музеїв. Гостям покажуть скарби музеїв, які розташовані на периферії. Акцентуватися на периферійних пам’ятках і атракціях планує і новий екскурсійний проект — «Шпацер Кеб». Його особливість у тому, що туристи “шпацеруватимуть” вулицями міста на раритетних електромобілях бренду FORD Т взірця 1915 року. У салоні кожного авто буде сім посадкових місць, сім планшетів та сім пар навушників. На планшетах пасажири самі зможуть вибрати екскурсійний тур. Водії електромобілів будуть стилізовано вдягнені.

Як розповів “ВЗ” ініціатор проекту Максим Свердлик, туристів вони планують возити на периферію. Перший маршрут — “Новий світ”. Сто років тому це був найбільш елітний район міста, тут маса розкішних вілл відомих людей та інші архітектурні “родзинки”. Тепер це місцевість Франківського району Львова, обмежена залізничною колією на Кульпаркові, вулицею Героїв УПА, Княгині Ольги та Сахарова і вулицею Бандери. Елітний район Львова. Однак початкову точку маршруту все ж таки хочуть зробити у центрі, щоб зручніше було заохочувати туристів. Для цього потрібна хоча б маленька “точка”, де будуть стояти ці автомобілі. Два раритетні красені-“Форди” вже закупили, але вони стоять у гаражі обласної ради. Це сучасні машини, ззовні вони як старовинні, але “начинка” — електромобіля. Купили їх за кордоном (ціни не розголошують), за потреби можуть купити ще декілька авто. Підприємці уже півроку “тонуть” у різноманітних погодженнях у міськраді та інших відомствах...

Розвантаження центру — хороша ініціатива. Та чи є механізм, який змусить гідів вести туристів на периферію, де у рази менше історичних пам’яток? Чи самі туристи захочуть виходити з атракційного центру? Після екскурсій вони все одно повертаються на площу Ринок, щоб випити кави, прогулятися... В управлінні туризму міськради “не на диктофон” кажуть, що примушувати гідів вести екскурсії на периферію не будуть. Власникам турфірм лише скажуть, щоб туристам, які приїжджають до Львова вдруге, пропонували екскурсії подалі від центру. Останніми роками у Львові туристів зі стажем дивують квестами. Це спонукає гостей блукати містом і звернути увагу на ті елементи архітектури, про які не говорить гід під час екскурсій.

“Концепція розвантаження центру працюватиме тоді, коли буде облаштовано громадський простір поза площею Ринок відповідно до потреб туристів, — розповів “ВЗ” громадський активіст, колишній екскурсовод, підприємець Андрій Завадський. Поки на новій туристичній території не буде транспортного сполучення, хороших доріг, ресторанів, облаштованих площ, доти вона не працюватиме. Навіть якщо на периферійній площі виставити сотні мистецьких інсталяцій, жоден турист туди не поїде, якщо доведеться добиратися двома-трьома маршрутками або викликати таксі.

Фото управління туризму ЛМ

Схожі новини