Серед його клієнток – Катя Осадча, Джамала, Кончіта Вурст…

Як географ за освітою Руслан Багінський став модним дизайнером капелюшків.

Модний дизайнер почав свою кар’єру зі стажування у львівському ательє.
Модний дизайнер почав свою кар’єру зі стажування у львівському ательє.

У минулому столітті капелюхи вважалися обов’язковою деталлю гардеробу. Жінки носили вишукані капелюшки, чоловіки – елегантні. Сьогодні моду на головні убори частіше диктує погода – солом’яні від сонця, в’язані чи хутряні – від холоду. Хоча молодь, як правило, не любить головних уборів, навіть у люті морози бігає з непокритою головою. Але український дизайнер Руслан Багінський кинув виклик юним модницям. Робить такі капелюшки, які вважають за щастя придбати як найстильніші дівчата України, так і зірки шоу-бізнесу.

— Руслане, як виникла ідея створювати саме капелюхи?

— Почав працювати стилістом 2010 року у Львові. На одну зі зйомок терміново потрібен був головний убір. Вирішив спробувати зробити його самотужки. Це був капелюшок у вигляді обруча. З нього все і почалося. Процес виготовлення запав мені в душу. Спочатку робив прикраси на голову, а потім і повноцінні капелюхи.

— Чи існує в Україні попит на головні убори?

— В Україні мода на капелюхи мінлива, цьому не надають великого значення. А ось у світі капелюхи така ж важлива деталь гардеробу, як і взуття.

— Яка у вас освіта?

— Закінчив географічний факультет Львівського національного університету ім. Івана Франка за спеціальністю економ-географ. Але жодного дня не працював за фахом. З дитинства цікавився модою.

— Бренд Ruslan Baginskiy дуже молодий, однак серед ваших клієнтів є відомі та знамениті…

— Ми лише рік розвиваємо свій бренд. Але наші капелюшки вже вилетіли за межі рідного Львова та України. Однією з перших клієнток була Катя Осадча. Пізніше мій капелюшок з’явився на жінці львівського мера – Катерині Садовій. Вона придбала його на благодійному заході. Більшість українських зірок носять капелюхи від Ruslan Baginskiy: Тіна Кароль, Оля Полякова, Джамала, Монатик. Серед моїх клієнтів навіть екстравагантна Кончіта Вурст.

 – Робите капелюхи і для чоловіків, і для жінок?

— Перші два місяці працювали лише з чоловіками, а зараз майже всі наші клієнти – жінки. З ними дуже приємно працювати. Хочеться розкривати кожну жінку, доповнювати та довершувати її образ. Можна погратися з формою і кольором. А от чоловіки замовляють переважно класичні речі.

— З чого починається створення капелюха?

— Спочатку придумуємо з майстром колодок форму. Це все витісуємо з дерева. Замовляємо фетр потрібного кольору та фактури. Днів за 20, коли колодка готова, починаємо роботу з самим капелюхом. Проклеюємо його, натягуємо на колодку та ставимо в спеціальну піч на півтори доби. Знімаємо з колодки, розчісуємо та прошиваємо. Потім розробляємо різноманітні декори. Майже усі матеріали доводиться замовляти за кордоном. Скажімо, пір’я для своєї першої колекції замовляв в Угорщині.

— Де ви вчилися шити головні убори? Чи є спеціальна школа, курси?

— Я стажувався у львівському ательє. А потім моїми вчителями були Інтернет та різноманітні блоги.

— Продаєте свої вироби через Інтернет чи маєте брендовий магазин?

— Мали шоурум у Львові, на вулиці Левицького, зараз запрошуємо на примірку у столиці. Працюємо у закритому режимі, бо наші клієнти – люди публічні.

— Ви покинули рідний Львів і поїхали підкорювати столицю. Це було спонтанне рішення? 

— Це був обдуманий крок. Можна сказати, що на мій бренд там чекали (сміється). Бо капелюшки від Ruslan Baginskiy вже носили і в Україні, і в Європі. Не було якоїсь жалібної історії про нестачу грошей чи труднощі переїзду. Ми довго до цього готувалися, розробили цілу стратегію.

— Хто з дизайнерів вплинув на вас?

— Александр Макквін часто використовував пір’я у своїх колекціях, і це мене захопило. Макквін, Джон Гальяно, Філіп Трейсі сильно вплинули на те, що я роблю. Завдяки їм зрозумів, що головні убори – те, чим хочу займатися.

— Наскільки складно українському дизайнеру вийти на світовий ринок? 

— Дуже складно. В Європі велика конкуренція. В Україні ми чи не єдині, хто займає цю нішу, наш ринок капелюхів майже нерозвинений. А от щоб заявити про себе на весь світ, потрібен потужний піар і якісний оригінальний продукт.

— Взимку складно бути модною. Погода змушує надягати безформні капюшони та дивакуваті шапки. Що порадите?

— Не люблю слова «модно». Мода – це річ, притаманна масам. Все потрібно робити зі стилем. Необхідно шукати свій стиль, а не виходити з того, що пропонують у магазинах чи диктує погода.

— Які капелюшки актуальні у цьому сезоні?

— Ruslan Baginskiy (сміється).