Передплата 2024 «Добра кухня»

Водія-хама звільнять з роботи

Пасажир, який став жертвою агресивного водія маршрутки, подав позов до суду.

Хамством водіїв маршруток, зриванням графіка руху у Львові нікого не здивуєш. Якщо люди скаржились на погану роботу перевізника, то у міській раді обіцяли попрощатися з власником маршруту, провести новий тендер. Та за більш ніж рік роботи нової транспортної схеми жодного перевізника не покарали... Львів’яни змушені миритися з тим, що на маршрутку доводиться чекати щонайменше 20 хвилин, немає гарантії, що водій доїде до кінцевої зупинки. 29-річний львів’янин Ігор Стукалець вирішив боротися з хамством водія маршрутки №39 через суд. Перевізник — “Фіакр Львів” (за цією фірмою стоїть депутат-“свободівець” Євген Білінський). Пасажир вимагає від перевізника 10 тисяч гривень моральної компенсації, вибачень від водія та перевізника. Про інцидент у маршрутці Ігор Стукалець розповів кореспонденту “ВЗ”.

«Так, я порушую правила руху! Пиши заяву в ДАІ»...

“Конфлікт стався на вул. Личаківській, — каже постраждалий. — Водій сказав пасажирам, що не поїде до Кривчиць, бо там погана дорога, снігові завали, а маршрутка має лисі(!) шини. Я запитав, чому виїхав на маршрут із літніми шинами? Відповів, що бракує грошей на нові. На перехресті вул. Личаківської — Тракт-Глинянський керманич маршрутки попросив усіх вийти. Пасажири обурилися. Водій їм хамив: “Не їду далі, бо не хочу!”. Усі вийшли, крім чотирьох пасажирів, які наполягали доїхати до кінцевої зупинки. Знервований водій мчав на зупинку на великій швидкості через вулицю Колумба, перетнув залізничний переїзд”.

Це ще більше обурило пасажирів, бо водій змінив маршрут. Пан Ігор звернувся до чоловіка, який допомагав водію збирати гроші, щоб показав схему руху маршруту. Кондуктор відмовився, сказав: “Не мороч мені... сам знаєш що”. “До мене почали звертатися на “ти”, ображати, — продовжує розмову Ігор Стукалець. — Я зробив зауваження водію. Той відповів: “Громадський транспорт — це трамвай, пересідайте на нього. Маршрутне таксі — моя власна машина”. Тоді я звернув йому увагу на порушення правил дорожнього руху, бо водій переїхав залізничний переїзд. Відповідь ошелешила: “Так, порушую! Пиши заяву в ДАІ”.

На цьому конфлікт не вичерпався. Двоє пасажирів попросили зупинити на вул. Кривчицька дорога. Водій сказав, що не буде цього робити, бо, мовляв, там немає зупинки. “Ображав нас нецензурними словами, — каже пан Ігор. — Я запитав, чи є у маршрутці куток споживача. Керманич маршрутки крикнув: “Заткни морду! Набрид мені уже!”. Я зняв конфлікт на відео, звернувся до Личаківського районного суду”. Водій не видавав пасажирам квитки, бо не мав їх.

Ігор Стукалець звертався з претензіями до фірми “Фіакр-Львів”. За його словами, заступник директора Дмитро Кащук сказав, що йому прикро за такий випадок. “Він має претензії до моїх скарг, бо я звертався не вперше, — каже пан Ігор. — Дмитро Кащук сказав, що мої звинувачення необґрунтовані, також, що працюю на чиєсь замовлення”.

Як пояснив “ВЗ” Дмитро Кащук, на підприємстві вивчають ситуацію, показують відеозапис. “Це ганебна сторінка в історії нашого підприємства, проводимо внутрішнє розслідування, — каже пан Кащук. — Директор особисто вибачився перед пасажиром. Винні будуть покарані. Водія звільнять з роботи, а керівник Львівської фірми “Фіакр” Юрій Лесь отримає догану. Неприпустимо, щоб інцидент повторився. Робота маршруту №39 нормалізована. Якщо є претензії та пропозиції, звертайтеся телефоном 234-24-09. Багато зауважень, які отримувала наша фірма, були необгрунтованими, ми готові до спілкування”.

Як пасажир може захистити свої права в суді?

Юрист інформаційно-правового центру “Наше право” Богдан Зелений радить звернутися зі скаргою до “Львівтрансзахисту” або управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради. У документі обов’язково вказати номер машини, прізвище водія, час, місце, де трапився інцидент. Якщо проблема стосується приміського чи міського маршруту, заяву потрібно подати до Львівської ОДА. Другий крок — оформити позовну заяву до суду. Щоб зробити це юридично правильно, варто звернутися по допомогу до фахівця. До позовної заяви долучити фото та відеоматеріали. Щоб судова справа увінчалася успіхом, постраждалий пасажир повинен мати двох свідків.

За словами юриста, позивач може самостійно визначити у позовній заяві суму моральної шкоди, але скільки заплатить відповідач, вирішить суд. Під час розгляду справи в суді потрібно показати довідку від лікаря про те, що пасажир звертався за психологічною допомогою, а також чек з аптеки про купівлю ліків (заспокійливих препаратів).

Відео можна переглянути тут

Схожі новини