Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Розумні світлофори» нерозумно розставили

Даішники кажуть, мерія з ними не порадилася, і тепер ці пристрої заважають транспорту

Суть “розумних світлофорів” у тому, що комп’ютер оцінює трафік транспорту і вибирає, коли яке світло увімкнути. Таких світлофорів у Львові тринадцять, зокрема на вулицях Ярослава Мудрого — Городоцькій, Мельника — Чупринки, Озаркевича — Городоцькій. Аби оснастити ними місто, ЛКП «Львівавтодор» отримало кредит від ЄБРР на суму понад 2,7 мільйона євро. Чи так уже й потрібні були місту «розумні» світлофори, щоб у такі борги влазити?

«Світлофори працюють у тестовому режимі, — пояснює начальник відділу ДАІ міста Львова Богдан Мицак. — Через рік, а саме з жовтня 2013 року, ці прилади запрацюють на повну. На жаль, наразі позитивного результату вони не приносять. Зокрема, на вулицях Коновальця, Мельника та Чупринки погіршилась ситуація із заторами. До встановлення спеціальних світлофорів “корків” на цих вулицях майже не було».

Німецька фірма, що працювала над проектом встановлення світлофорів та співпрацювала з мерією міста, не консультувалась зі службою ДАІ, що призвело до гальмування трафіку. На «спокійних» вулицях — Коновальця, Чупринки — світлофори чи не щодесять метрів, у той час як на місцях найбільшої концентрації ДТП (пр. Червоної Калини, вул. Богдана Хмельницького, у Рясному-2) навіть звичайних світлофорів не можуть встановити, мовляв, коштів нема.

Експерти кажуть, віддати кредит під 5,5% річних доведеться до березня 2019 року. Гроші взяли, світлофори встановили, а от технічний бік функціонування цих приладів у нашому місті продуманий не до кінця.

Ситуація з цими світлофорами виглядає трагікомічною — на тлі відсутності “зебр”, звичайних світлофорів та паркувальних майданчиків.

Коментар для «ВЗ«

Роман КІНДЕР, координатор проекту “Впровадження системи управління дорожнім рухом вздовж трамвайних коридорів №2 та №6”

Головна функція світлофорів — безпека руху, а не вирішення проблеми із заторами. Ноу-хау, яке ми впроваджуємо, охрестили “розумними світлофорами”. Вони не є розумними, просто мають інші функції, ніж звичайні світлофори, — чутливі датчики руху, відеокамери. Система управління дорожнім рухом працює для того, щоб надати перевагу в русі трамваям. Коли система запрацює на повну потужність, пасажири електротранспорту швидше доїдуть до зупинок, не стоятимуть у “корках”.

На вул. Коновальця, Мельника та Чуп­ринки справді утворилися невеличкі затори. Нові світлофори сповільнюють трафік на дорогах, але дають змогу пішоходам більше часу користуватися переходами, тобто зебрами. Оскільки система ще не працює на повну потужність (на трамваях потрібно встановити GPS-термінали), то є певні незручності. На трамвайному маршруті №2 встановлюємо світлофори (площа Митна, вул. Підвальна, Дорошенка, Словацького). Коли все буде готове в комплексі, плануємо зустрітися із ДАІ, щоб обговорити, чи доцільна новація.

Схожі новини