Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Виграють ті туристичні міста, які створять відчуття, що це інша країна»

Сказав в інтерв’ю для «ВЗ» колишній міністр економічного розвитку Павло Шеремета.

На Львівському туристичному форумі з промовою «Туристичний прорив» виступив екс-міністр економіки Павло Шеремета. Говорив про туристичні успіхи різних міст України, зокрема Львова. Павло Шеремета (на фото) — засновник Києво-Могилянської бізнес-школи, засновник Майстерні стратегії PRORYV, колишній міністр економічного розвитку та торгівлі України. Обіймав посаду президента та старшого консультанта Інституту Стратегії Блакитного Океану Малайзії, був віце-президентом Асоціації з розвитку менеджменту у Центральній та Східній Європі. Журналіст «ВЗ» поцікавилася думкою експерта щодо туристичного буму у Львові (торік місто відвідало 2,6 мільйона гостей, цьогоріч очікують на 10-20% більше).

— Пане Павле, чимало експертів вважають, що якби не Євро-2012, Львів би не мав такого шаленого туристичного прориву...

— Я так не вважаю! У Львові є багато інших підстав для туристичного прориву — динамічний розвиток бізнесу гостинності, приваблива архітектура.

Бізнес гостинності Львова виріс з малого до середнього. Напевно, цей бізнес найдинамічніший в Україні. Ключову роль зіграла міська влада, орієнтована на розвиток міста (більше, ніж в інших містах). Євро-2012 зіграло роль каталізатора, не більше.

— А промоція «Львів відкритий для світу»?

— Промоцій Львова як туристичного міста було небагато. У 2012 році у бюджеті на це не було виділено жодної копійки. Не думаю, що реклама зіграла вирішальну роль. Промоція міста відбувалася власне через Євро-2012.

— У своїй доповіді ви сказали, що ресторанний бізнес працює тоді, коли поруч — десять туристичних «магнітів».

— Чим відрізняються площа Ринок, площа Старий Ринок і район Підзамча? На площі Ринок є понад десять «магнітів», серед них — Ратуша, «Криївка», Чорна кам’яниця...

Незважаючи на те, що на площі Старий Ринок є архітектурні пам’ятки (храм Святого Івана Хрестителя, музей найдавніших пам’яток Львова), там немає гастрономії, готелів. Різниця між цими двома площами очевидна. Личаківський цвинтар теж є своєрідним «магнітом», бо там проводять екскурсії.

На Підзамчі — низка бізнесів, зокрема на заводі «РЕМА», Фабрика повидла, Festrepublic. Вони говорять про необхідність залучення більшої кількості людей (туристів) на Підзамче. У цьому районі наразі не бачимо трафіку...

У Чернівцях (вулиця Кобилянської) — понад десять «магнітів». У старому місті Кам’янця-Подільського — теж десять. А ось у Луцьку лише один «магніт» — старий замок Любарта. У Вінниці — фонтан від «Рошен», музей Пирогова.

Висновок цієї теорії такий: щоб місто мало хороший трафік туристів, потрібно мати десять «магнітів».

— Одна з цікавих панельних дискусій форуму — «Як зробити задоволеним гостя». Хтось радить створити відчуття дому, дехто — дати більше послуг. Що ви порадите?

— Погоджуюся з обома порадами експертів. Думаю, в ідеалі (зважаючи на українські реалії — економічна депресія, апатія та розчарування людей) перемагатимуть ті заклади гостинності, ті міста, які у доброму сенсі спотворюють, викривляють цю реальність. Гість приїжджає до міста, заходить у готель, ресторан і отримує відчуття, що це інша країна. Що тут пахне енергією, драйвом, оптимізмом, бізнесом, креативом. Ось ці міста будуть вигравати!

Фото з приватного архіву Павла Шеремети.

Схожі новини