Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Турків у Львові поменшало. Але побільшало китайців

80% екскурсійних маршрутів пролягає через площу Ринок. Управління туризму мерії взялося просувати на ринок інші об’єкти для туристів

Туристичний сезон — у розпалі. Цього року у травні Львів, як ніколи, пережив справжній туристичний бум — 200 тисяч туристів. У цьому немає нічого дивного, адже гостей збирали знакові події: Великодні свята, 760-річний ювілей Львова. Минулих років на травневі свята ця цифра була набагато меншою — 150 тисяч. Щороку кількість гостей на травневі вакації, а також на сезонні вікенди збільшується на 20-30%.  Очікування на цьогорічний літній сезон — 600 тисяч гостей з України та з-за кордону. За прогнозами управління туризму міської ради, у 2016 році Львів сподівається на візит понад двох мільйонів туристів.

Про те, чим місто може здивувати мандрівників, окрім традиційних екскурсійних програм, на що нарікають туристи у Львові, журналіст «ВЗ» розмовляла з начальником управління туризму Львівської міської ради Галиною Малець (на фото).

Галина за освітою журналіст. Очолює управління туризму понад два роки. У Львівській міській раді працює майже десять років. Прийшла у мерію працювати волонтером, коли відзначали 750-річчя Львова. Каже, настільки захопилася співорганізацією свята, що вирішила залишитися в мерії всерйоз і надовго. «Львів має кілька туристичних злетів на рік — Новий рік та Різдво, Пасха, травневі свята, День незалежності, - розповідає Галина Малець. — Чому в ці періоди багато людей їдуть саме до Львова? Бо  вихідні подовжені, й туристи заздалегідь можуть планувати відпочинок. Також є багато цікавих подій. Географія туристів — українці з інших регіонів, поляки, німці, американці, італійці, іспанці. Останнім часом у Львові побільшало китайських туристів. Це буде нашим пріоритетним ринком. Турки цьогоріч не потрапили у ТОП-5 туристів, які завітали до Львова на травневі вихідні. Приїжджають до нас також австрійці, та їх небагато.  За даними центрів туристичної інформації, з 30 квітня по 3 травня Львів відвідували українські туристи - з Києва, Харкова, Дніпропетровська».

— З чим пов’язаний інтерес китайців до Львова?

— Зараз китайці є найбільш подорожуючою нацією у світі. Переважно їдуть до Європи на шопінг-тури. Цікавляться оздоровленням, зокрема у Трускавці. А ще — хочуть «доторкнутися» у Львові до старовини, бо цінують мистецтво та світову спадщину.

Коли міське управління туризму було на туристичній виставці в Пекіні, то чимало китайців запитували, як комфортно добратися до України, зокрема до Львова. Їм зручно летіти  до Києва, звідти — транзитом до Львова. На жаль, у Львова немає прямого авіасполучення з Китаєм. Коли китайці обирають тури Європою, їх не цікавить лише одне-два міста певної країни. Обирають комбіновані тури, які  дають можливість пізнати міста одразу кількох країн. Якщо ж оберуть Україну, то зупиняться на екскурсіях не лише по Львову, а й побувають в інших містах західного регіону.

— З якими незручностями стикалися туристи під час травневих свят?

— Люди, які подорожують, знають, що певні незручності завжди були, є і будуть. Задоволені туристи не зважають на цінову політику в кафе, на брак місць у певних закладах, а шукають інші. Але є категорія туристів, які в подорожах шукають, до чого  придертися…

Раніше у пікові сезони до нас надходили поодинокі скарги гостей: на апартаменти (квартира виявилася не такою, як на фотографії на сайті), в одних апартаментах гостей не повідомили, що до 12-ї треба виселитися… Цьогоріч на травневі свята таких скарг не надходило. Натомість були інші незручності. Двоє поляків стали жертвами автомобільних крадіїв. Хтось поцупив номерні знаки їхніх автівок… Випадок стався в районі церкви Святої Анни.

— Які прогнози на літній сезон?

— У нас досі існує стереотип, що літо — час для відпочинку на морі, на озерах, а не період для пізнавального туризму. Однак все більше людей обирають пізнавальні екскурсії. Торішній літній сезон був вдалим для Львова. Готельєри, ресторатори, музейники були задоволені.

Прогнозуємо, що влітку до міста Лева завітає понад півмільйона гостей. Серед подій-«магнітів» - міжнародний джазовий фестиваль, який відгримить у червні, фестиваль «Віртуози Львова», гастрономічний фестиваль «Львів на тарілці», фестиваль єврейської культури і музики, проект «Ніч у Львові», День незалежності та довгоочікуваний «Етновир».

— Чи хтось працює над новими екскурсійними маршрутами, щоб розвантажити центр від туристичних груп?

— Ця тема — вкрай актуальна. 80% усіх туристичних маршрутів пролягає через площу Ринок. Як показує практика, чимало туристів знову повертаються до Львова. Відтак вже не хочуть тих екскурсій, де були, а цікавляться чимось новим. Наше завдання спільно з бізнесом — шукати нові цікаві програми та пізнавальні локації для гостей. Управління туризму міськради ініціює концепцію туристичного навантаження, щоб трохи розвести туристичні потоки. Це дасть розвиток іншим територіям. Організовуємо акції, якими показуємо гостям, що можна подивитися за межами центру. Нові маршрути — мікрорайон Підзамче, район Кастелівка (раритетні вілли), площа Старий Ринок. У червні плануємо встановити у сквері Старого Ринку вуличну інсталяцію. Таким чином розвиваємо вуличне мистецтво. Останніми роками це стало модним. На стінах — патріотичні вірші, графіті. На вул. Хмельницького реалізовували проект «Вулична галерея».

У планах — мистецькі події міжнародного рівня, куди будуть запрошені провідні вуличні художники світу. Їхні роботи стануть точкою притягання до Львова.

— Управління туризму мерії часто «катається» по міжнародних туристичних виставках, конференціях. Який коефіцієнт корисної дії цих мандрівок?

— Хтось це називає «катанням», а ми — просуванням туристичного бренду Львова на міжнародних туристичних подіях та цільових ринках. Від однієї виставки ефекту не буде, потрібен комплекс заходів, зокрема рекламні тури, просування туристичного бренду через Інтернет. Запрошуємо до Львова журналістів з інших країн та міст України. До Дня Львова запросили журналістів з Одеси. Бо наш найбільший цільовий ринок — Україна. Також у рамках святкування Дня Львова у нас відбулася зустріч з хорватськими тур­операторами.

— Ви відвідали кількадесят країн світу. Яке місто Європи  асоціюється зі Львовом? Де почуваєтеся найкомфортніше?

— Кожне місто має свою ауру. Коли вперше знайомишся, то розумієш, чи твоє це місто.  Мені найбільше сподобався Лондон. Була там раз, але відчула його одразу. Коли їхала у Лондон, не сподівалася, що він мене чимось вразить. Лондон зачарував мене своєю атмосферою, величністю. Там комфортно усім, добре розвинена інфраструктура. У Лондоні комфортно жити і подорожувати, навіть незважаючи на високі ціни.

Також мені подобається Відень, бо саме це місто мені найбільше нагадує Львів.  Деякі вулички Відня майже такі самі, як у Львові. Де б не була, завжди хочеться повернутися до рідного Львова, бо вдома — найкраще.

Схожі новини