Ігор РОМАНІВ: «Зміни в Ощадбанку відбуваються на всіх рівнях: як зовні, так і зсередини»

На травневому засіданні асоціації банкірів Львівщини голова обласної державної адміністрації Олег Синютка відзначив подякою Ігоря Романіва (на фото) – начальника Львівського обласного управління Ощадбанку.

Ми вирішили поспілкуватись з паном Романівим про те, як банк сприяє розвитку громади Львівщини.

— Ігоре Миколайовичу, найбільш помітні зміни для клієнта Ощадбанку – це нові відділення. Сьогодні  Ощадбанк уже не асоціюється з радянською ощадкасою. Яку роль відведено оновленню мережі?

— Якщо ви бачите зміни  тільки по нових відділеннях, мабуть, ви ще не є клієнтом Ощадбанку (усміхається). Так, ми модернізуємо роздрібну мережу, змінюємо невигідне місце розташування неефективних установ, відкриваємо в інших локаціях вже у новому форматі — повністю оновленому і не лише в плані інтер’єру! Відсутність бар’єрів, у прямому і переносному значенні, універсальні працівники, цілодобові зони самообслуговування і, найголовніше, – нові банківські продукти на сучасних технологічних платформах – ось основний результат нашої реорганізації. Зміни відбуваються на всіх рівнях: як зовні, так і зсередини.

— Скільки у Львові та області відкрито нових відділень?

- Львівське обласне управління – лідер у системі Ощадбанку з реформування мережі. На сьогодні в області ми вже маємо 45 відділень нового формату.

18 центральних районних відділень модернізовано під нові стандарти, проводиться ремонт у сільських відділеннях. При цьому доводиться і закривати неефективні установи. Як правило, це маленькі відділення з одним робочим місцем, які за своєю суттю є «ощадкасою» і вже не можуть задовольнити сучасних потреб клієнтів в якісному обслуговуванні.

Також ми активно розвиваємо мережу інформаційно-платіжних терміналів самообслуговування (ІПТ) та банкоматів, забезпечуємо торговельно-сервісну мережу найсучаснішими терміналами для розрахунків платіжними картками. Починаючи з 2016 року в області встановлено 76 ІПТ та понад 900 POS-терміналів, а банкоматна мережа на сьогодні перевищила 200 одиниць.

- Паралельно з оновленням мережі банк активно розвиває дистанційні сервіси. Важко було не помітити рекламну кампанію «Переходьте в онлайн». Як оцінюєте її успішність?

- Дистанційні сервіси – один із пріоритетних напрямів розвитку, і ми докладаємо максимум зусиль, щоб іти в ногу з часом і світовими трендами. Нова платформа онлайн-сервісів «Ощад 24/7» є однією з кращих на ринку України. Наші клієнти можуть обслуговуватись дистанційно 7 днів на тиждень, 24 години на добу, без черг, отримуючи онлайн навіть ширший спектр послуг, ніж у відділенні.

Кількість сервісів в «Ощад 24/7» постійно зростає. Тиждень тому ми запустили у веб- та мобайл-банкінгу оформлення онлайн-депозитів без відвідування банківського відділення. Протягом місяця буде реалізовано можливість оплати комунальних послуг у «персональному кабінеті».

Хочу відзначити, що кількість користувачів «Ощад 24/7» по Україні перевищила вже 1,8 млн., зокрема у Львівській області – понад 100 тис.!

- Ви розвиваєте дистанційні сервіси лише для фізичних осіб?

- Ні, в Ощадбанку є онлайн-нововведення і для клієнтів мікро-, малого та середнього бізнесу. У липні ми розпочинаємо реалізацію нової системи дистанційного обслуговування CorpLight для цього клієнтського сегмента. Надійна і проста програма з широким переліком функціональних можливостей  надасть можливість цілодобово керувати рахунками. В одному пакеті передбачено систему «клієнт-банк», миттєву корпоративну картку, контроль над зарахуванням заробітної плати, регулярні платежі, платежі за валютними контрактами. Впевнений, клієнтам він буде до вподоби. Ми повністю перебудовуємо роботу з юридичними особами, оновлюємо продукти, запускаємо сучасні платформи обслуговування, пропонуємо багато нових програм кредитування за привабливими ставками. Про те, що клієнти позитивно сприймають ці зміни, свідчить суттєве збільшення клієнтської бази.

— Як вам вдається переконати клієнтів похилого віку, зокрема пенсіонерів, обслуговуватись дистанційно?

- Те, що людям похилого віку важко користуватися сучасними сервісами, – стереотип. На сьогодні багато людей пенсійного віку є активними користувачами Інтернету та соціальних мереж, тому вони адаптуються доволі швидко. В усіх відділеннях нового формату працюють хол-менеджери, які навчають клієнтів самостійно обслуговуватись в інформаційно-платіжних терміналах, мобільному та веб-банкінгу.  У Львові вже 20% операцій здійснюються через ІПТ. Моя мета – щоб за рік львів’яни  здійснювали більшість усіх платежів без візиту до банку — онлайн. Поступово люди  розуміють, що час можна витратити на щось більш корисне, ніж стояння в черзі.

— За рахунок чого банк інвестує у розвиток?

— У нас дуже жорсткий контроль бюджету. Ми не змогли б інвестувати в розвиток, не забезпечивши прибуткової діяльності. Тож вкладені інвестиції повністю себе виправдовують. Ощадбанк  здійснив повне погашення рефінансування НБУ (а це 20 млрд. грн.), веде прибуткову діяльність (у 2016 році прибуток становить 468 млн. грн., у  першому кварталі 2017 року — 158,3 млн. грн.), є лідером із залучення коштів юридичних та фізичних осіб.

—  Ощадбанк  на рівні країни є лідером за приростом депозитів населення. Львів’яни теж довіряють Ощадбанку?

— Так. Львів’яни чи не найбільше довіряють Ощадбанку, адже темпи приросту депозитного портфеля в регіоні є одними з найвищих в Україні. Лише за останні півтора року він збільшився на 1,8 млрд. грн.!

— У чому ви бачите сильні сторони, переваги Ощадбанку?

— За нами стоїть довіра більш ніж п’яти мільйонів клієнтів, які користуються нашими послугами щодня. Державні гарантії за вкладами дають людям додаткову впевненість – їхні кошти надійно захищені. Стабільна та прибуткова діяльність, стратегічне партнерство з ЄБРР, оновлення онлайн-сервісів -  також сильні сторони. Проте, на мою думку, якби банк за кілька останніх років не змінився настільки кардинально, не вкладав стільки зусиль в  якість обслуговування і оновлення технологій, то ці фактори не дали б такого результату, який ми маємо сьогодні. Велика заслуга в цьому голови правління банку.

— До речі, голова правління Ощадбанку Андрій Пишний у своєму інтерв’ю інтернет-виданню «Ліга» зазначив, що Ощадбанк має намір увійти до топ-5 за обслуговуванням мікро-, малого та середнього бізнесу в 2018 році. Як підтримуєте підприємців міста і області? Якому бізнесу віддаєте перевагу?

— Роботу з мікро-, малим та середнім бізнесом визначено стратегічним напрямом.  Тут діють багато програм кредитування ММСБ. Спільно з Європейським  інвестиційним банком  ми пропонуємо підприємствам АПК акційну програму кредитування на пільгових умовах – від 17,5% річних.

Важливим аспектом роботи з підтримки малого бізнесу є надання кредитів для модернізації обладнання, придбання нової та вживаної техніки, обладнання. Вже сьогодні маємо широке коло партнерів. Кредитування в рамках цієї програми – від 12% річних у гривні.

Ми також є активними учасниками з реалізації в місті та області державної програми енергоефективності. Львівське обласне управління Ощадбанку є одним з лідерів кредитування фізичних осіб, об’єднань співвласників  багатоквартирних будинків (ОСББ) і ЖБК. Нашими «теплими» кредитами вже скористався 21 ОСББ/ЖБК на суму понад 2 млн. грн. Це 2300 квартир, в яких було здійснено енергоефективні заходи.

Спільно з фондом WNISEF Ощадбанк надає кредити під 5-10% річних соціально орієнтованим підприємствам мікро-  та малого бізнесу, а також фізичним особам-підприємцям,  які спрямовують свою діяльність на підтримку соціально незахищених людей або віддають частину свого прибутку на впровадження соціальних проектів.

— Нещодавно Львівська облдерж­адміністрація оголосила впровадження Програми з підвищення конкурентної спроможності Львівської області щодо підтримки малого бізнесу. Чи є Ощадбанк партнером цього проекту?

— Ми розпочали співпрацю ще 2016 року та приєднались до цієї програми у 2017 році. Маємо достатню кількість клієнтів, яким погодили впровадження кредитних проектів, що  знаходяться на розгляді  конкурсної комісії ОДА. Тож, як бачите, Ощадбанк сьогодні – надійний партнер як львів’ян і жителів області, так і місцевої влади та бізнесу.