Гроші за таксі не пахнуть?..

Експерти кажуть, що низькі ціни на послуги «Яндекс.таксі» — ніщо інше, ніж бажання захопити львівський ринок таксоперевезень.

Соцмережі “гудуть” щодо цього фронтовика. Мовляв, що він забув у таксі, що належить країніагресору...
Соцмережі “гудуть” щодо цього фронтовика. Мовляв, що він забув у таксі, що належить країніагресору...

Російська компанія таксоперевезень “Яндекс.таксі” працює у Львові нелегально, водії не мають документів на таксування, чимало машин працює на нельвівських номерах. Такі результати рейдів працівників обласного управління “Укртрансбезпеки” та правоохоронних органів, які оприлюднила Львівська міська рада. На затриманих водіїв складено протоколи за  ст. 164 — господарська діяльність без дозвільних документів.

Раптова поява російського сервісу таксі у Львові (працює також у Києві, Харкові, Дніпрі та Одесі) супроводжувалась скандалами. Громадські активісти влаштовували бойкот, обливали машини зеленкою, погрожували водіям… Депутати Львівської міської ради ухвалили на сесії заяву, в якій вимагали від  “Яндекс.таксі” піти зі Львова. Міський голова Львова Андрій Садовий доручив посадовцям управління транспорту і зв’язку міської ради перевірити законність роботи у місті “Яндекс.таксі”. Виявилося, реклама цього сервісу була встановлена без дозвільних документів.

“Львівські водії працюють там нелегально, за кожне замовлення їм доплачують по 50 гривень (з Винників до центру Львова — 62−65 гривень, по Львову — 14−25 гривень. — Авт.), — розповів “ВЗ” заступник міського голови з питань розвитку Андрій Москаленко. — Доплата потрібна, аби залучити до таксування усе більше львівських водіїв. Чому компанія працює з такими низькими тарифами у збиток? Зрозуміло, що демпінгують, аби захопити ринок таксоперевезень Львова”.

Голова Асоціації вільних профспілок автотранспортників України Андрій Корчинський додав: “Яндекс.таксі” жодного стосунку до таксі не має. Це інформаційно-рекламна служба, яка входить на ринок та завдяки технологіям надає послуги. Компанія не має власних автомобілів, не є суб’єктом господарської діяльності. “Яндекс.таксі” використовує ті авто, які є на місцевому ринку таксоперевезень. Для того, щоб зареєструватись у цій структурі як працівник, необхідно внести інформацію про себе у базу даних, сфотографувати автомобіль. Також ця компанія не вимагає інформації, чи автомобіль обладнаний для надання послуг таксі”.

За словами Андрія Корчинського, львів’яни, які користуються послугами “Яндекс.таксі”, наражаються на небезпеку — дають згоду  компанії  країни-агресора на обробку персональних даних. “Ми самостійно даємо нашому ворогу доступ до своєї бази даних — банківських рахунків, банківських карток, номерів мобільних телефонів, адрес, — каже він. — Це стосується не лише користувачів сервісу таксі, а й самих водіїв, які теж надають доступ до своїх персональних даних”.

Журналіст “ВЗ” познайомилася з двома водіями, які співпрацюють з  “Яндекс.таксі”. Запитую водіїв, чому пішли працювати у російську компанію. Один із керманичів таксі відрізав: “Пані, не нагнітайте конфлікту, я сам собі вирішую, де мені працювати, — відповів. — Хіба зараз у Львові є де заробити на життя? До вас приходять рахунки за комунальні послуги, вам потрібно готувати чоловікові їжу?.. Я спочатку навіть не знав, що “Яндекс” — російська служба таксі. Дізнався пізніше, коли прочитав у газеті”.  Інший водій відповів, що в “Яндекс.таксі” його привабила зарплата, мовляв, на місяць обіцяли 10 тисяч гривень. Про те, що це російська служба, знав, але пішов туди таксувати тому, що “гроші не пахнуть”…