Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Міністр Омелян - як римський Катон. Замість Карфагену “руйнує” Балчуна...

Чого Омелян “довбає” Балчуна? Може, йдеться про гроші? Великі гроші, які нарешті почала заробляти “Укрзалізниця”. І які перестав заробляти той, хто заробляв їх раніше, коли державна “УЗ” була збитковою.

На перший погляд, міністр інфраструктури Володимир Омелян - великий добряк. Бо коли НАБУ і САП “наїхали” на колишнього парламентарія від “Народного фронту” Миколу Мартиненка, Омелян із “групою товаришів” прийшов до суду Мартиненка виручати... Утім, не для всіх Омелян такий добрий. Зокрема, не втомлюється сварити голову правління “Укрзалізниці” Войцеха Балчуна. Омелян зовсім як римський полководець Катон! Той постійно говорив “Карфаген має бути зруйновано”. Так і Омелян не втомлюється говорити, що Балчуна треба зняти з посади. От і у четвер, 20 липня, міністр інфраструктури не втримався. Говорячи про “Укрзалізницю”, наголосив: “Наступний Кабмін у нас буде через два тижні, і на цьому треба ставити крапку. Команда потребує повної заміни".

Невже польський фахівець так погано працює? Звернімося до цифр. За підсумками 2016 року, «Укрзалізниця» мала 320 мільйонів гривень прибутку, а 2015-го мала збиток - 683,3 мільйона гривень. За міжнародними стандартами фінансової звітності, збиток “УЗ” за 2016 рік вдалося зменшити, порівняно з попереднім роком, на 9,5 мільярда гривень. А 2017 рік, згідно з фінансовим звітом "УЗ”, розпочався ще краще: чистий прибуток за п'ять місяців - 100 мільйонів гривень, порівняно з 0,9 мільярда збитків за перші п'ять місяців 2016-го. Різниця - рівно мільярд. “Вантажні перевезення за п'ять місяців 2017-го зросли на 3%, - рапортує, зокрема, “УЗ”. - Вантажообіг збільшився на 7%, транзитні перевезення вантажів - на 8,5%. Доходи від вантажних перевезень зросли на 16%. Пасажирські перевезення за п'ять місяців зросли на 2%, доходи від пасажирських перевезень збільшилися на 9%”.

Мені як пасажиру важливо, що завдяки поїзду Київ-Перемишль нарешті стало можливим перетнути кордон із Польщею без черг і приниження людської гідності. До того ж за помірну платню. “Укрзалізниця” має намір пустити схожі поїзди до Угорщини і Румунії. Євроінтеграція не на словах, а на ділі... До речі, успіхи пана Омеляна у цьому напрямку набагато скромніші. Він активно воював у соцмережах за те, аби ірландська бюджетна компанія Ryanair зайшла в Україну. Але результату немає... Зараз Омелян каже, переговори тривають і обов'язково увінчаються успіхом. Було би добре. Ось тільки у самій компаній Ryanair про “продовження переговорів” мовчать. І гроші за квитки, продані на свої “українські” рейси, пасажирам повертають. Хотів би помилитися, але схоже, оптимістичні заяви Омеляна є лише піаром...

Чого Омелян “довбає” Балчуна? Може, йдеться про гроші? Великі гроші, які нарешті почала заробляти “Укрзалізниця”. І які перестав заробляти той, хто заробляв їх раніше, коли державна “УЗ” була збитковою. Доходи від вантажних перевезень “УЗ” зросли аж на 16 %. Значить, впали доходи тих бізнес-клієнтів залізниці, які роками її “доїли”, заробляючи на збиткових для “УЗ” тарифах на вантажні перевезення... Деяких українських олігархів, які мали від збиткової “УЗ” велику користь, діяльність Балчуна “напружує”. Злі язики припускають: війна Омеляна проти Балчуна може бути відлунням цього олігархічного роздратування.

“ Коли я приїхав в Україну, то зіткнувся з двома поняттями, які до кінця ще не вивчив, - розповів Балчун. - “Смотрящі” - це перше. І друге, це коли кажуть, що в Україні у всіх є свої господарі”... Вочевидь, Балчун не хоче мати над собою “смотрящего” господаря.

 

Схожі новини